Kan een organisatie met behulp van competentiemanagement concurrentievoordeel behalen?

Competentiemanagement heeft als voordeel dat het de behoeftes van organisaties met die van de medewerkers integreert. Steeds meer organisaties hebben de behoefte om de competenties van hun medewerkers te koppelen aan de strategie van de organisatie. Tegelijkertijd hechten steeds meer medewerkers waarde aan het actualiseren en ontwikkelen van hun kennis en vaardigheden. In profit-organisaties is competentiemanagement dus vaak een manier om de concurrentiekracht te vergroten. Waarom is een organisatie succesvol, op welke competenties van haar medewerkers is het competitief voordeel gebaseerd? Wat betekent dit vervolgens voor de toekomst? Welke competenties moeten verder worden uitgebouwd; op welke competenties moeten eventuele nieuwe collega's selecteren worden? Door middel van het denken in competenties kan verder worden voortgebouwd op het succes van een organisatie en haar medewerkers.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 167 vragen en antwoorden over Competentiemanagement.