Wat is een proeftuin?

In een proeftuin wordt bepaald of het systeem de gewenste bedrijfsfuncties wel goed ondersteunt. Het voordeel is dat meerdere eindgebruikers zelf 'aan de knoppen' kunnen zitten van het systeem. Aan de hand van een door uzelf beschreven praktijkcasus (met daarin verschillende werkprocessen en handelingen) kunt u testen hoe het is om de functionaliteiten 'real-time' te gebruiken. Leverancier en klant leren elkaar op deze manier nog beter kennen. Voorbeelden van vragen die in de proeftuin beantwoord kunnen worden zijn:
  • Sluit het systeem aan bij de HR-processen?
  • Met welke zaken moeten we rekening houden bij de implementatie?
  • Kunnen gebruikers goed overweg met de schermen en toepassingsmogelijkheden van het systeem?
  • Laat de leverancier zien dat hij de situatie en de werkprocessen van de organisatie begrijpt?
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 111 vragen en antwoorden over HRM & technologie (e-HRM).