Welke afspraken moeten er gemaakt worden over service beëindiging?

Voor iedere vorm van contractbeëindiging dient op voorhand afgesproken te worden hoe de afnemer zelfstandig dan wel met hulp van een andere leverancier de continuïteit van zijn IT kan bewerkstelligen. Heeft de afnemer bijvoorbeeld de mogelijkheid om, na een bepaald aantal termijnen betaald te hebben, een traditionele licentie op de programmatuur te verwerven (vergelijk huurkoop) en deze lokaal te installeren of onder te brengen bij een andere SaaS-aanbieder? Hoe zit het met eventueel benodigde middleware, maatwerkaanpassingen, parametrisering et cetera.? In welk format en hoe snel na beëindiging worden in het systeem opgebouwde data geretourneerd? Levert de aanbieder, afhankelijk van de verstreken duur van de samenwerking, een vastgesteld aantal support-uren om de migratie te ondersteunen? Wordt documentatie meegeleverd etc. Kortom: welke “exit services” biedt de aanbieder?
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 141 vragen en antwoorden over Cloud Computing: SaaS.