Met welke organisatorische gevolgen moet ik rekening houden?

De echte organisatorische gevolgen ontdekt men vaak pas na de bouw van de site. Een groot probleem is het onderhoud en beheer van de site. Internet wemelt van pagina's die allang achterhaald zijn, maar waarnaar niemand meer omkijkt. Het is schrijnend te merken dat klanten of burgers die via de site het bedrijf of de organisatie (overheden!) benaderen (e-mail, opvragen van documentatie, helpdesk inroepen) niet op de juiste manier behandeld worden. Als u een helpdesk biedt, dient deze ook bemand te zijn. Onderken daarbij dat internet een 24-uurs economie kent. Als men via de helpdesk "van alles" kan vragen, bedenk dan dat de helpdesk-medewerker ook het antwoord op heel lastige (bijvoorbeeld technische) vragen snel moet kunnen organiseren. Als klanten online kunnen bestellen, dan moet u de verzending en facturatie geregeld hebben, artikelen moeten wel leverbaar zijn!
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Internet.