Welke partijen zijn betrokken bij de opzet en evaluatie van een Dienstverlenings- en ActiviteitenGids?

Het hoofd facilitaire zaken zal de initiatiefnemer zijn; indien deze functionaris tegelijkertijd zelf de reguliere gesprekspartner is met de verschillende klantengroepen is het een rede temeer om de rol van projectleider op zich te nemen.

De managers of hoofden van de afdelingen van de facilitaire dienst (of meewerkend afdelingsverantwoordelijken) weten in de praktijk welke producten en diensten er kunnen worden geleverd en onder welke condities.

De operationele facilitaire medewerkers zijn een goede bron voor detailinformatie over problemen, knelpunten en oplossingsrichtingen. Bovendien wordt de acceptatie van een andere werkwijze vergroot door een bewuste betrokkenheid van medewerkers.

Een klantenforum is een belangrijk toetsingsinstrument, waarmee tevens een groter draagvlak kan worden verkregen betreffende de activiteiten van de facilitaire organisatie. Blijft de Dienstverlenings- en ActiviteitenGids haar toegevoegde waarde behouden? Het klantenforum dient men bij voorkeur samen te stellen uit de verschillende klantengroepen, zowel gebruikers als contracthoudende klanten.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 267 vragen en antwoorden over Facility Management.