Wie hebben er zitting in een verhuisprojectteam?

Een projectteam bestaat bij grootschalige verhuizingen uit een projectleider (vaak extern adviseur of facility manager), een secretarieel medewerker, een medewerker van de front office, een ICT-medewerker, een medewerker van de Facilitaire Dienst (voor bijvoorbeeld het maken van inrichtingstekeningen), coördinatoren namens de te verhuizen bedrijfsonderdelen en een voorman namens het verhuisbedrijf.
Al naar gelang de omvang van de verhuizing kunnen de aantallen projectteamleden variëren als ook de betrokken disciplines.
In geval van ver- en/of nieuwbouw is het aan te raden tevens de projectleider van deze ver- en/of nieuwbouw aan het projectteam te laten deelnemen. Dit in verband met de oplevering en de daarbij benodigde afstemming. Vaak is het streven zo spoedig mogelijk na oplevering de nieuwe locatie te betrekken en leidt dit tot spanningen, in zowel de planning als bij de eindgebruikers.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 267 vragen en antwoorden over Facility Management.