Wat houdt de ‘nieuwe’ inkoopfunctie in?

De veranderingen op het gebied van de verbreding van de waardeketen door uitbesteding vinden op dit moment plaats. De kostenstructuur van producten en diensten wordt al voor een substantieel deel extern bepaald. De interne complexiteit is navenant toegenomen. Niet elke organisatie is hierop ingericht. Om innovatief te kunnen zijn, aan eisen van corporate goverance te kunnen voldoen, risico’s te verkleinen, co-creatie te stimuleren, de productiviteit te verhogen, de dagelijkse uitvoering in lijn te brengen met de ondernemingsdoelen en daardoor uiteindelijk de winstgevendheid te verbeteren, is een inkoopfunctie nodig die:
  • Commercieel management van de kostenstructuur realiseert
  • Het kernproces op dagelijkse basis ondersteunt
  • Gedragsverandering initieert
  • Procedures en werkmethoden herontwerpt
  • Leveranciers professioneel aanstuurt
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 164 vragen en antwoorden over Inkoop - procurement.