Wat houdt de analyse en het plan van aanpak in?

Na de introductie van de interim-manager in de organisatie wordt binnen een vooraf afgesproken (korte) periode een plan van aanpak gepresenteerd dat vervolgens met de opdrachtgever wordt besproken.
  • Dit plan van aanpak bevat in ieder geval:
  • Een aangescherpte en verder uitgewerkte situatieschets;
  • De aanpak van de werkzaamheden van de interim-manager;
  • De hoofdlijnen van de te bereiken resultaten en de wijze waarop deze tot stand dienen te komen;
  • Een (tijd)planning voor de te verrichten werkzaamheden, opgesteld door de interim-manager en de betrokkenen uit de organisatie.
Bij de opzet en uitvoering van dit plan van aanpak wordt rekening gehouden met hetgeen reeds in de opdrachtformulering is vastgelegd.
In dit stadium verzamelt de interim-manager zoveel mogelijk relevante gegevens. Daarnaast overlegt hij/zij in- en extern met de betrokken partijen en ontwikkelt hij/zij – indien nodig – verschillende toekomstscenario’s, zodat een beredeneerde keuze kan worden gemaakt.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 194 vragen en antwoorden over Interim-management.