Wat houden in het INK managementmodel de resultaatsgebieden in?

De vier resultaatsgebieden omvatten criteria om vast te stellen wat er feitelijk, aan resultaten, is bereikt:
  1. Klanten en leveranciers geeft aan in hoeverre de organisatie erin is geslaagd met zijn verbeterinspanningen de voorkeur te verwerven van de klant en leveranciers.
  2. Maatschappij geeft aan in hoeverre werkelijk rekening is gehouden met de maatschappelijke behoefte en verwachtingen van de lokale, nationale en internationale omgeving.
  3. Medewerkers laat zien hoe goed een organisatie in staat is geweest zijn eigen mensen te leiden en geeft een indicatie wat hun gevoelens zijn over het bedrijf.
  4. Bestuur en financiers: een hoge score op alle voorgaande criteria zal medebepalend zijn voor succes in het bereiken van de financiële en andere zakelijke doelstellingen, zoals deze o.m. zichtbaar worden voor de belanhebbenden rond de organisatie.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 479 vragen en antwoorden over Kwaliteitsmanagement.