Ik gebruik Visio voor flowcharts, Excel voor relatieschema's en Word om alles in verband bij elkaar te zetten. Bestaat er een toepassing waarin dit alles geïntegreerd kan?

In Mavim kunt u zowel vanuit een Visio-omgeving, als vanuit een matrix - een Excel-achtig omgeving - uw procedures gaan opzetten en beschrijven. De matrix is eigenlijk een crosslink van allerlei verschillende databases waarin verschillende elementen benoemd kunnen worden, zoals functies, relatietypen, documenten, etc. Wanneer u vanuit de matrix werkt, dan wordt later automatisch een Visio-schema gegenereerd. En omgekeerd wordt er bij toevoeging of wijziging van een activiteit of relatie in een Visio-tekening deze activiteit ook in de matrix toegevoegd of gewijzigd.
Verder kent het systeem een consistent versiebeheer en maakt het gebruik van standaard MS-produkten als Word, Excel en Visio. Het is relatief eenvoudig en snel onder de knie te krijgen en waarbij vooral de functionaliteit van de Matrix opvalt, waarin u naast het rapporteren van allerlei dwarsverbanden vanuit de databases, deze ook kunt gebruiken om uw procedures op te zetten en te beschrijven.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 479 vragen en antwoorden over Kwaliteitsmanagement.