Wat gebeurt er na opening van de envelop?

De opening van de envelop is de eerste overwinning. Jouw potentiële klant is mogelijk geïnteresseerd in het verhaal en wil meer weten. Een mailing kan nog zo goed zijn, maar als deze niet geopend wordt is het nutteloos.
  • Realiseer jezelf dat de lezer opnieuw in enkele seconden bepaalt of de brief de moeite waard is of niet. Er wordt kort gescand op opvallende kenmerken.
  • De kopregel is hierbij van groot belang: waar gaat jouw verhaal om?
  • Beperk jouw verhaal tot één onderwerp.
  • Geef in deze kopregel het belangrijkste aandachtspunten uit de boodschap.
  • Zorg dat jouw verhaal zakelijkheid en betrouwbaarheid uitstraalt, zonder 'dertien in een dozijn' te worden.
  • Zorg dat jouw verhaal een duidelijke en beknopte opbouw heeft.
  • Vermeld de voordelen voor de klant op een duidelijke plaats.
  • Neem een PS. voor de laatste boodschap, het grootste voordeel of een speciaal aanbod.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 126 vragen en antwoorden over Direct Marketing.