Waar moet ik aan denken bij de envelop?

De eerste kennismaking tussen uw boodschap en de ontvanger is de envelop, dus besteedt aandacht aan deze verpakking. Veel post wordt niet eens geopend vanwege (het gebrek aan) de communicatiekracht van de envelop. Onthoudt dat uw mailing zich bevindt zich tussen tientallen andere poststukken. Verkeerde adressering en het ontbreken van of onjuiste tenaamstelling geven meteen een negatieve eerste indruk. Hiermee wordt de kracht van uw mailing direct ondermijnd. Neem uw klanten serieus en zorg voor optimale voorbereiding en denk hierbij aan het volgende:
  • Adresseer zowel de brief als de envelop;
  • Gebruik bij voorkeur vensterenveloppen;
  • Controleer de positie van het adres ten opzichte van het venster;
  • Gebruik (cheshire) etiketten bij enveloppen zonder venster;
  • Zorg voor juiste bedrijfsnamen, adressen, postcodes, et cetera;
  • Vermeld hierbij de juiste achtervoegsels (BV, v.o.f., NV);
  • Schrijf de achtervoegsels zoals de geadresseerde deze schrijft (bv, BV, b.v. of B.V);
  • Postbusadressen zorgen voor snellere postverwerking;
  • Hou rekening met postcodes van vestigingsadressen en postbussen;
  • Vermeld de plaatsnaam zoals de geadresseerde deze schrijft ('s-Gravenhage of Den Haag);
  • Vermeld de plaatsnaam in hoofdletters (AMSTERDAM).
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 126 vragen en antwoorden over Direct Marketing.