Waarom kon de e-commerce revolutie doorgaan?

De grootschalige, wereldwijde  penetratie van internet  werkte natuurlijk als "een gespreid bedje". Internetbankieren is heel snel een succesvolle e-commerce applicatie geworden. En niet onbelangrijk: op internet kunnen vraag en aanbod net zo makkelijk bij elkaar gebracht worden wanneer de marktpartijen een continent of slechts een kamer van elkaar verwijderd zijn. Internet overbrugt plaats en tijd. Een elektronische marktplaats is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar.
Het internetmes snijdt voor bedrijven bovendien aan twee kanten snijden. Online diensten nemen bedrijven niet alleen veel werk uit handen, ze leveren ondernemers bovendien een schat aan informatie op over hun klanten.
Internet maakt het bedrijven mogelijk andere producten en diensten aan te bieden. Daardoor verandert voor de onderneming het bedrijfsmodel of treedt zelfs branchevervaging op: kijk bijvoorbeeld naar online bedrijven als Bol.com, die van boeken-en cd zaak schijnbaar moeiteloos geëvolueerd zijn tot elektronisch warenhuis waar je gerust ook wasmachines en foto-apparatuur kunt aanschaffen.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.