Wat houdt de waardepropositie Product Innovation - Best Product in?

Deze bedrijven worden gekenmerkt door een vernieuwingsdrang, waarmee ze hun klanten telkens weer verrassen. Daarnaast zien we dat deze bedrijven een heel krachtig merk in de markt hebben gezet. Een imago dat past bij de levensstijl van hun klanten. Initiatief, ondernemerschap en creativiteit zijn verweven in de cultuur van de organisaties. Zelfs in het beloningssysteem zien we dat mensen niet worden afgerekend op fouten maar op het aantal initiatieven en de goede ideeën die ze lanceren. Kennisdeling en -management is in deze organisaties essentieel om de waardepropositie naar de markt werkelijk te realiseren. Informatie is geen macht, maar moet stromen dwars door de organisatie heen. Voorbeelden van bedrijven die hiervoor hebben gekozen zijn: TMF, Nintendo en Nike. Dit zijn krachtige merken bij de jeugd, productvernieuwing is hier van groot belang, het bedrijf moet een trend zetten. Ditzelfde geldt voor bedrijven als Intel, Sony en Apple.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.