Wat houdt de waardepropositie Customer Intimacy - Best Solution in?

Loyaliteit en betrokkenheid zijn hier de sleutelwoorden. Bedrijven die voor deze waardepropositie hebben gekozen, leveren geen producten of diensten maar ‘oplossingen’ voor hun klanten. Ze kennen de situatie bij de klant zo goed dat ze in staat zijn oplossingen te bieden. Het gaat soms zelfs zo ver dat ze risico delen met de klant. Het opbouwen van een dergelijke relatie kost veel tijd en energie. Flexibiliteit is ook een belangrijk vereiste, omdat continue maatwerk geleverd moet worden. Gek genoeg zien we dat deze flexibiliteit kan voortkomen uit een hoge mate van standaardisatie. Standaardisatie van componenten, die afhankelijk van de specifieke klantwensen leiden tot een maatwerk aanbieding. De informatietechnologie maakt deze vorm van waardepropositie beter mogelijk, veel complexe relaties kunnen met behulp van het internet beter gemanaged worden. We zien dit fenomeen vooral terug in de business to business market.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.