Hoe kan vertrouwen van de consument worden gewonnen?

Door onder andere:
  • transparantie over prijzen, leveringsproces en retour-procedure;
  • een perfecte afwikkeling van een bestelling in de ‘backoffice’;
  • bevesting van bestelling, leveringsafspraken via e-mail;
  • een bericht via e-mail als het product verzonden is (zo mogelijk uitgebreid met tracking service);
  • ‘frontoffice’ moet professionaliteit en betrouwbaarheid uitstralen;
  • aanwezigheid van een persoon bij een transactie, door bijvoorbeeld het plaatsen van een ‘call me back button’ op de internetsite;
  • exacte vastlegging en bewaring van bestellingen en binnengekomen betalingen; dan kan, wanneer er onverhoopt iets misgaat, een beroep worden gedaan op een juiste vastlegging van feitelijke gebeurtenissen;
  • bedenktijd van veertien dagen;
  • aansluiting bij een erkend keurmerk zoals thuiswinkel.org;
  • duidelijke vermelding van de identiteit van de eigenaar van de webshop, van de algemene- en leveringsvoorwaarden;
  • bescherming van de privacy van de klant.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.