Waar moet ik aan denken bij de inzet van een live chat op mijn website?

Na het aantrekken van de juiste doelgroep geeft een interactieve live chat de kans om met nieuwe klanten, prospects, in contact te komen. Met een live chatbutton kan de klant zeer laagdrempelig en anoniem bij u aankloppen voor vragen. Dat kan over producten of diensten zijn dan wel over het betaalproces, de garantie of andere vragen. Nog onbekende bezoekers in uw statistieken kunnen met enkele klikken een nieuwe klant worden.
Denk eerst goed na wat u precies wilt met de live chat. Stel uzelf de vraag of er altijd iemand beschikbaar kan zijn als een website bezoeker contact zoekt. U moet immers altijd snel kunnen reageren anders werkt het averechts. Wilt u vooraf informatie van de prospect voordat deze mag chatten? Dit levert een extra drempel op. Wilt u na afloop een chatverslag in uw mailbox? Of wilt u zelfs dat de chat wordt doorgeleid naar een collega als u al aan het chatten bent? Of heeft u het liefst meteen na een of twee regels chatten een live video contact? Deze en nog veel meer vragen en mogelijkheden zijn van belang om op een rij te zetten. Ook uw eigen logistieke (on)mogelijkheden bij grote drukte moet u goed in kaart brengen. Van daaruit kunt u op zoek gaan naar de juiste leverancier.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.