Zijn er, behalve de communicatie met klanten nog andere redenen om een chatservice in te stellen?

De laagdrempeligheid en snelheid van het kanaal zorgen ervoor dat bedrijven die het kanaal inzetten, meer klantcontact genereren via de chat dan via e-mail en telefonie. Ook komt door chats een grote hoeveelheid geschreven informatie binnen in de vorm van vragen en opmerkingen van klanten. Deze informatie zijn te gebruiken om verbeteringen op uw website door te voeren. Als meerdere bezoekers aangeven problemen te hebben met inloggen, dan krijgt u dit direct te horen en kunt u er iets aan doen. Dat is van groot belang als klanten moeten inloggen om een aankoop te doen. Daarnaast kunt u productinformatie anders inrichten als er veel vragen zijn over productspecifieke informatie. Ook zijn er mogelijkheden om chatinformatie te gebruiken voor marketingdoeleinden. Bedrijven retargeten bezoekers op basis van klikgedrag, maar dat is dus ook mogelijk aan de hand van chatgesprekken.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.