Wat zijn de voordelen voor een webshop om een fysieke pop-up winkel te openen?

Pop-up stores zijn voor iedere organisatie interessant, niet alleen voor grote winkelketens of designermerken. Pop-ups hebben bewezen dat ze e-commerce ondernemingen helpen hun winst te vergroten. Hoewel ze de nodige logistieke planning en mankracht met zich meebrengen, worden pop-ups gezien als een betaalbare oplossing met een laag risico. Een pop-up store zou dus heel goed een nieuwe impuls kunnen zijn voor een bedrijf dat puur is gericht op e-commerce. Vier overwegingen voor een pop-up store:
  1. Vergroten naamsbekendheid - Het aantal online winkels groeit explosief en het is dan ook lastig op te vallen in het grote aanbod. Met een pop-up store op een fysieke plaats trekt u de aandacht van álle voorbijgangers, niet alleen van degenen op wie u specifiek uw online marketinginspanningen richt. Bovendien wekt een nieuwe, tijdelijke winkel op een bekende locatie interesse. Zo lokt u consumenten binnen die anders misschien nooit met uw bedrijf of uw merk in contact zouden zijn gekomen. Zorg voor een onvergetelijke klantervaring, waardoor de naamsbekendheid toeneemt en klanten op lange termijn vaker aankopen zullen doen, ook online;
  2. Klantenbinding stimuleren - De pop-up store geeft, in tegenstelling tot een online omgeving, veel meer de mogelijkheid klanten een persoonlijke ervaring te bieden. U kunt klanten laten passen, proeven en ruiken. Pop-up stores vergroten de klantloyaliteit en zetten de klant ook aan om de online winkel te bezoeken, ook wanneer de pop-up winkel weer weg is;
  3. Combineren van e-commerce en m-commerce strategie (omnichannel). Uit onderzoek blijkt steeds weer dat de veel consumenten eerst online zoeken, maar vervolgens toch in een fysieke winkel hun aankoop doen. Pop-up stores zijn een betaalbare, vrijwel risicoloze manier ervaring op te doen met een fysieke winkel. Dankzij de tijdelijke aard en de kleinere omvang van een pop-up hoeft u zich niet te verbinden aan een langdurige of prijzige huurovereenkomst. Het is wel van belang informatie over prijzen, producten en voorraad centraal te beheren in één platform;
  4. Omzet vergroten - De praktijk leert dat het vluchtige karakter van pop-up stores een wonderlijk effect heeft op de consument. Doordat pop-ups worden geassocieerd met innovatie en een bepaalde mate van urgentie zijn consumenten sneller geneigd aankopen te doen. Overweeg om uw tijdelijke winkelruimte uit te rusten met één of twee tablets, zodat consumenten uw volledige productassortiment kunnen bekijken en online bestellingen kunnen plaatsen.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.