Is een papieren folder (nog) zinvol?

Ook al lijkt hij inmiddels misschien hopeloos ouderwets, de papieren folder blijft populair. De meeste mensen lezen de folders die ze binnenkrijgen en gaan daarna ook nog eens sneller naar een fysieke winkel dan een webshop. Opmerkelijk: dat is ook zo als we digitale folders bekijken. Van iedere consument die een reclamefolder in de bus krijgt leest maar liefst 87% die folder ook. Daarnaast zegt 62% dat ze na het lezen van een papieren folder een product gaan kopen in de winkel, 10% doet zijn aankoop in een webshop. Na het lezen van een digitale folder gaan wel meer consumenten naar de bijbehorende website: 24%, maar nog altijd gaan er meer, 38%,naar een fysieke winkel. Er is hierbij nauwelijks verschil te zien tussen Nederlanders onder en boven de 45 jaar en ook niet tussen mannen en vrouwen. Consumenten zeggen wel te verwachten dat ze in de toekomst veel meer digitale folders zullen lezen en minder traditionele folders (bron: Q&A, 2017)
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.