Voor welke adverteerders is Instagram interessant?

Vooral kleding-, sport en retailmerken (Nike, Starbucks, Victoria’s Secret, G-Star RAW en KLM) zijn actief op Instagram. Instagram is interessant als de doelgroep actief is op Instagram en u uwuw product of merk visueel kunt weergeven, bijvoorbeeld via foto’s of video’s. Denk: auto’s, beautyproducten, recepten en kleding. Als u Instagram wilt inzetten, maak dan de content dan zo natuurlijk mogelijk en laat de reclameboodschap achterwege. Regelrecht reclame maken is echt not done op Instagram.
Een fraai voorbeeld van effectieve inzet Instagram is van Ikea Noorwegen. Het bedrijf wilde zijn catalogus beschikbaar stellen via Instagram. Om dit te realiseren vroeg Ikea zijn Instagram- en Facebook-volgers om een foto te maken van hun favoriete product uit de catalogus en deze te plaatsen met een speciale hashtag. Hieraan was een winactie gekoppeld. Het gevolg was dat binnen 4 weken de hele Ikea-collectie op Instagram stond.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.