Hoe zijn online activiteiten te evalueren?

Na analyse van de technische (werkt het efficient) en commerciële (wat levert het op) resultaten zijn conclusies te trekken. En besissingen te nemen om bij te sturen, liefst zonder oorspronkelijke doelstellingen bij te moeten stellen.
Vragen die u daarbij zou kunnen stellen zijn:
  • Lukt het om voldoende berichten en andere informatiemateriaal (blog, whitepapers, ebooks) van voldoende kwaliteit te plaatsen?
  • Ontvang u regelmatig reacties op publicaties?
  • Lukt het om voldoende een dialoog met de doelgroep te ontwikkelen?
  • Is de verhouding tijd/kwaliteit acceptabel of moet er meer geautomatiseerd worden?
Deze vragen zijn niet objectief te beantwoorden: wat voor de ene organisatie ‘voldoende’ is, is voor de andere verre van genoeg. Ontwikkel uw eigen standaarden en benchmarks in de loop van de tijd.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.