Wat zijn de advertentiemogelijkheden op LinkedIn?

LinkedIn biedt de mogelijkheid om op drie manieren te adverteren. Voor twee van de drie opties is een LinkedIn-bedrijfspagina verplicht (U adverteert in die gevallen namens de gekoppelde pagina). Er zijn drie varianten:
1. Gesponsorde content - Kies voor gesponsorde content wanneer u gericht wilt adverteren met advertenties die worden getoond in de LinkedIn-feed.
- Adverteer namens uw bedrijfspagina;
- Publiceer content op de plek die het meest door bezoekers wordt bekeken: de LinkedIn-feed;
- Stuur mensen door naar u website of verzamel leads met een leadformulier op LinkedIn;
- Creëer nieuwe advertenties of kies bestaande berichten van uw bedrijfspagina.
2. Tekstadvertenties - Zorg voor desktopverkeer met eenvoudig te maken tekstadvertenties. Een bedrijfspagina is niet nodig.
- Adverteer zonder bedrijfspagina;
- Publiceer content op de desktopversie van LinkedIn (dus niet op mobiel);
- Stuur mensen door naar uw website of LinkedIn-pagina;
- Creëer advertenties bestaande uit een kop (25 tekens), een beschrijving (75 tekens) en een kleine vierkante afbeelding;
- Test tot 100 verschillende varianten van uw advertentie tegelijkertijd.
3. Gesponsorde InMail - Verstuur gerichte berichten naar personen die belangrijk zijn voor uw bedrijf. 
- Adverteer namens uzelf of één van uw connecties;
- Publiceer content in de berichtensectie van uw (potentiële) contacten;
- Stuur mensen door naar uw website middels een actieknop;
- Creëer berichten bestaande uit een onderwerp (60 tekens), een bericht (geen maximaal aantal tekens) en een afbeelding;
- Voeg een eigen disclaimer toe of kies voor de standaard disclaimer van LinkedIn;
- Personaliseer uw bericht door een dynamische aanhef te gebruiken;
- Voeg eventueel een banner toe (300x250 pixels) die de boodschap ondersteunt;
- Maak verschillende versies aan om te meten wat het best werkt voor uw doelgroep.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.