Met welk budget moet ik rekenen voor adverteren via LinkedIn?

Net zoals bij Google of Facebook is het met LinkedIn mogelijk te adverteren op basis van zowel CPC (Cost Per Click) als CPM (Cost Per Mille). Het minimum-klikbudget is €10,- per dag, het campagne een maximum-budget is instelbaar. Mocht uw doelgroep zo specifiek zijn dat de €10,- per dag niet besteed kan worden dan betaalt u minder.
Het kan ook voorkomen dat de dagelijkse kosten van de campagne tot 20% hoger uitvallen. LinkedIn werkt met een veilingsysteem waarin geldt dat het hoogste bod nooit meer dan 1 cent hoger is dan het tweede bod. Het minimum CPC of CPM bod voor tekstadvertenties bedraagt €2-, in het geval van gesponsorde content hangt het minimumbod af van de geselecteerde doelgroep.
Betaling van het klikbudget kan op LinkedIn via een creditcard of bankpas. U koppelt deze aan uw account en vervolgens worden automatisch kosten in rekening gebracht. Betalen via een factuur kan ook mits u minimaal 2 maanden opeenvolgend $3.000 klikbudget heeft besteed.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.