Bezig met laden...

          X

          Online Marketing Strategie

          17. Wat moet ik weten over het gedrag van de doelgroep en concurrenten in social media?

          Wanneer er meer bekend is over de voorkeuren en wensen van de doelgroep, komt hun online gedrag aan de beurt. Zoek ze daarom online op en bekijk welk gedrag ze tonen. Op welke platforms bevinden zij zich en aan welke platforms geven ze de voorkeur? Op welke wijze en hoe vaak participeren ze?
          Na de analyse van het 'speelveld' van de doelgroep komen de concurrenten in beeld: in hoeverre zijn die actief binnen social media? Op welke manier positioneren ze zich en welke activiteiten voeren ze uit?
          Zorg er tegelijk ook voor dat u voldoende op de hoogte bent van datgene wat er binnen social media platforms speelt. Kijk ook op YouTube, Flickr en Slideshare. Weet welke (thema)discussies er plaatsvinden, dit geeft een idee van vragen die de doelgroep bezighouden. Bezoek op Facebook fanpagina’s/bedrijfspagina's rondom uw aandachtsgebied. 

          Nu ook toegang tot alle vragen en antwoorden?


          Schrijf gratis in
          • Al lid? Log hier in om bij alle vragen de antwoorden te zien.
          • Nog geen lid? Maak dan hier een account aan en ontvang:
            - exclusief toegang tot alle vragen en antwoorden!
            - direct 25% korting op ebooks
          Of liever alles over dit onderwerp in een ebook? Kijk dan hieronder.

          Terug naar vragenlijstTerug naar vragenlijst

          Auteurs

          • Karin Muller Ik heb een vraag
            Karin Muller is begonnen in de reclame en inmiddels alweer zeven jaar zelfstandig ondernemer. Zij vormt met Marc van Maasbergen LinkLeaders, adviesbureau voor Online Marketing.  Karin is auteur van de Q&A 'Online Marketing Strategie'. Vanaf februari 2014 is zij begonnen met de eerste vragen en...

          Social media


          Auteurs

          • Karin Muller Ik heb een vraag
            Karin Muller is begonnen in de reclame en inmiddels alweer zeven jaar zelfstandig ondernemer. Zij vormt met Marc van Maasbergen LinkLeaders, adviesbureau voor Online Marketing.  Karin is auteur van de Q&A 'Online Marketing Strategie'. Vanaf februari 2014 is zij begonnen met de eerste vragen en...

          Gratis toegang


          Heeft u al een account? Log dan hier in.

          Inloggen in "Mijn TQL"




          Heeft u nog geen account? Klik hier om een account aan te maken


           

          Nieuwsbrief Artikelen



          Op de hoogte blijven van de nieuwste onderwerpen en update's van TQL?
          Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief. 
          Eerder verschenen artikelen vindt u onder Nieuws
          Op zoek naar een passende opleiding?
          Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  

          TQL Tweets