Welke waarde biedt u uw klanten en prospects?

In de interactie met mogelijke klanten ('prospects') en klanten is het essentieel om continu te bedenken welke waarde u hen kan leveren. Dit wordt ook wel een waardepropositie genoemd. De waardepropositie bestaat uit de beschrijving van de waarde die uw producten of diensten kunnen toevoegen aan de doelgroep. Wat heeft uw doelgroep aan uw aanwezigheid in social media? Aan wie wordt waarde op welke manier toegevoegd? Een heldere en duidelijke waardepropositie is lastig te formuleren, maar essentieel. In de praktijk blijkt dat veel bedrijven nog een te vage waardepropositie hebben om online te kunnen gebruiken. Daarnaast moet de waardepropositie aansluiten bij de belevingswereld van je doelgroep, dus geformuleerd zijn in de termen die de doelgroep zelf hanteert. (Voor het formuleren van de waardepropositie kunt u gebruikmaken van het Business Model Canvas.)
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.