Wat is social selling?

Bij Social Selling maakt de salesprofessional gebruik van z’n eigen, persoonlijke 'merk' om relaties ontwikkelen en te beinvloeden. Bij Social Selling communiceert u via sociale platforms zoals LinkedIn, Facebook, Pinterest, Twitter, etc .met (potentiële) klanten. Hier kunnen (toekomstige) klanten kennis maken met een dienst of product en daarin vertrouwen ontwikkelen. De uitdaging is om vervolgens dit vertrouwen positief aan te spreken en zo potentiële kopers klanten te laten worden.
Belangrijk is daarom om de vervolgstap van verkoop te zetten. Tegenwoordig lijkt het expliciet vragen om een koopactie ('conversie') bijna een vergeten activiteit, het leveren van toegevoegde waarde lijkt een doel in zichzelf. Wat levert dit echter op, als de volgende stap niet naar een feitelijke verkoopovereenkomst niet wordt gezet? Zodra er een relatie bestaat is het daarom gerechtvaardigd om een aankoop te vragen.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.