Wat wordt via social selling een relatie opgebouwd?

Een voet tussen de deur krijgen bij een nieuwe klant-prospect is zelden gemakkelijk. Jezelf pitchen bij iemand met wie je nog nauwelijks een band hebt opgebouwd kan snel leiden tot een verkoeling van een gesprek, bij wat mogelijk een 'warme lead' geweest had kunnen zijn. U bent het meest succesvol in een sociale selling campagne, wanneer u als eerste iets van waarde aan de doelgroep biedt. Informatie die , behalve uw tijdsinvestering, weinig kosten met zich mee brengt. Een accountant die zich bijvoorbeeld qua dienstverlening richt op vastgoedinvesteerders zou hen een artikel kunnen sturen waarin ze worden geinformeerd over belangrijke wijzigingen in fiscale wetgeving die van invloed zijn op de aftrekposten van hun investeringen.
Hoe dan ook, het is belangrijk om een duidelijke en directe waarde te bieden aan degene waar u iets naartoe stuurt, zodat het niet als spam wordt gezien of wordt genegeerd. Blijf gerichte informatie sturen en werk zo aan de opbouwen van een verstandhouding en een vertrouwensbasis met deze nieuwe prospect. Het opbouwen van relaties kost tijd, toewijding en inspanning, dit is het begin.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.