Hoe specificeer ik een doelgroep binnen de social media strategie?

Het is belangrijk om de doelgroep goed te segmenteren en te omschrijven: bij wie wil je je doelstellingen bereiken? Helderheid in deze omschrijving is noodzakelijk, want hier moet de communicatie van je organisatie qua kanaal, boodschap en tone of voice op worden afgestemd. Bepaal voor de doelgroep en elk segment daarvan op welke manier u deze wilt bereiken. Dit is nadrukkelijk geen segmentatie op bijvoorbeeld geografische of demografische factoren zoals bij offline marketing wordt toegepast, maar segmentatie gesegmenteerd op activiteit binnen sociale netwerken en content sharing platforms zoals YouTube. Ook de mate waarin men online actief is, is een segmentatie-variabele.
Daarna volgt de inhoudelijke analyse: wat vindt de personen uit uw doelgroep belangrijk en wat houdt hen bezig? Welke wensen hebben zij met betrekking tot communicatie of service? Hoe willen zij worden geïnformeerd? Welke (informatie) kanalen werken goed en waarom?
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.