Hoe manage ik een account relatie?

Binnen account management is het van direct belang de account relatie in alle facetten te kennen. Daartoe behoren de gerealiseerde omzetten, marges, in totaal en per product/diensten groep, retourpercentages, welke aanbestedingen eraan komen, op welke termen, etc. etc. Daarbij is het van belang een meetbare progressie te kunnen vastleggen op het gebied van de ontwikkelingen van het aantal en de kwaliteit van contacten binnen de klant-organisatie. Daarbij kan gedacht worden aan: kennen wij alle leden van de DMU, kennen we degene die zijn handtekeningen gaat zetten, hoe vaak heeft wie van ons account team contact gehad met wie van het DMU team, wie is voor en wie is tegen ons (en op grond waarvan), wie sponsort ons, etc.
Een compleet op uw eigen organisatie toegesneden schema is snel opgezet, belangrijk is om tot min of meer kwalitatieve scores te komen die een goede afspiegeling vormen van de vooruitgang in de tijd van het totale relatienetwerk.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.