Wat is Prijs <I>Skimming</I>?

Als de organisatie een (tijdelijke) voorsprong op de concurrentie heeft kan zij ervoor kiezen die qua pricing zoveel mogelijk te benutten. In eerste instantie richt zij zich dan tot het meest koopkrachtige deel van de markt en dat deel dat vernieuwing het meest begeerlijk vindt (de zogenaamde early adopters). Organisaties kunnen dit zo lang mogelijk volhouden door nieuwe productontwikkeling. Daarbij heeft zij twee mogelijkheden: fundamenteel nieuwe producten (denk bijvoorbeeld aan de Citroen Pluriel) of producten waar de features steeds van vernieuwd worden, waarbij de features van de bovenkant van de productlijn steeds verder doorsijpelen naar de onderkant (denk aan Philishaves). De enorme nadruk die de laatste jaren is komen te liggen op het belang van de ontwikkeling van nieuwe producten is hierop terug te leiden. Uiteindelijk moeten schaalvoordelen het mogelijk maken het product tegen een lagere prijs breed in de markt te zetten en te trachten de concurrentie op die manier te beperken.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.