Met welke middelen genereer je leads?

Het genereren van leads wordt op veel verschillende manieren gedaan. Veelgebruikte online kanalen voor leadgeneratie zijn Google AdWords (het advertentieprogramma van Google), e-mail-marketing en contentmarketing. Als lezers op de link naar een landingspagina of een download klikken komen zij komen zij op een formulier terecht waar zij hun contactgegevens achterlaten in ruil voor het e-book of whitepaper. Zo is het zijn mogelijk om enkele contactgegevens te verzamelen. Er is minimaal een e-mailadres nodig om van een bezoeker een lead te maken. Deze zijn kennelijk geinteresseerd in het product of dienst. De adverteerder kan vervolgens contact met zoeken op basis van die getoonde interesse. het opvolgen van een lead, met als doel, hem tot een klant te maken, heet leadnurturing.
Een steeds populairdere manier van leadgeneratie is het combineren van contentmarketing met e-mailmarketing. Adverteerders genereren op deze manier leads met behulp van goede, kennisinhoudelijke content, zoals whitepapers, e-books en artikelen. Door specifieke doelgroepen te benaderen met content waar zij in geïnteresseerd zijn, vinden ze precies het type leads waar ze naar op zoek zijn. Door ze bijvoorbeeld via nieuwsbrieven op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en relevante content met ze te blijven delen, houdt u ze betrokken en blijft u in beeld.
Houd in de gaten welke content het meeste door uw doelgroep gedownload wordt (en dus het beste aansluit). Door te analyseren via welk kanaal (bijvoorbeeld zoekmachines of social media) de beste leads binnenkomen, is een leadgeneratiecampagne te optimaliseren.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.