Uit welke elementen bestaat een opvolgprogramma (leadnurturing)?

Afhankelijk van het interesseniveau dat leads hebben getoond en de mate van vertrouwen dat u heeft opgebouwd, bepaalt hoe u leads opvolgt. Zo geeft een download van een prijslijst een hoger interesseniveau aan dan een download van een artikel. Iemand die een prijslijst heeft gedownload zit al aan het einde van de 'salesfunnel' en kan daarom worden benaderd met een concrete aanbieding.
De persoon die een artikel heeft gedownload kan beter eerst aanvullende relevante informatie worden aangeboden, bijvoorbeeld in de vorm van een e-book of een uitnodiging voor een evenement. Naarmate u vaker inhoudelijk goede content met uw doelgroep deelt, groeit het vertrouwen in uw bedrijf als kennispartner binnen uw branche. Met dit vertrouwen is er een goede basis voor een persoonlijke relatie met de doelgroep. Uw doelgroep is dan eerder geneigd deel te nemen aan workshops, trainingen of andere evenementen en staat open voor persoonlijk contact. De opbouw kan dan zijn:
  1. Download artikel;
  2. E-mail met e-book;
  3. E-mail met uitnodiging voor een webinar;
  4. E-mail met concrete aanbieding of kortingsactie;
  5. Telefonisch gesprek.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.