Wat is een abonnementenmodel?

Het abonnement als verkoopvorm is in opkomst. Er zijn de bekende voorbeelden als een hondenuitlaatservice, een fitnessabonnement en zelfs een scheermesjesabonnement, dat garandeert dat de klant altijd scherpe mesjes in huis heeft, terwijl de scheermesjesleverancier een stabiele en beter voorspelbare stroom van inkomsten heeft en de mesjes dus concurrerend kan prijzen. Steeds meer consultants, bloggers, marketingadviseurs, ondernemers en zzp’ers bieden hun b2b-diensten ook aan in abonnementsvorm. Abonnementen zijn een uitgelezen kans voor kleine én grote bedrijven. Wat u ook verkoopt of aanbiedt, giet het in abonnementsvorm. Tekstschrijvers die blogs schrijven, vloggers die een productie voor een website maken, maar ook bedrijfsadviseurs, advocaten, notarissen kunnen hun diensten laagdrempelig in abonnementsvorm aan klanten aanbieden.
Naast een stabiele en beter voorspelbare stroom van inkomsten die de ondernemer dankzij abonnementen binnenhaalt, bindt het ook klanten sterker aan het bedrijf. De kans dat zij het product of de dienst ook aan anderen aanraden, is daardoor veel groter. De onderneming bespaart daardoor op acquisitie.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.