Bezig met laden...

          X

          Marketing Basics

          17. Wat zijn voorbeelden van massa-individualisering?

          Bij Renault kunnen klanten kiezen uit 10.000 individuele lakkleuren. Met een relatief beperkt aantal verschillende motoren, interieuruitvoeringen, kleuren en opties slaagt BMW erin de 7-serie in een bijna oneindig aantal varianten op de markt te brengen. Dell verkoopt via internet computers die door de klant zelf online kunnen worden samengesteld. Nike biedt via zijn website de mogelijkheid schoenen te bestellen die volledig zijn geïndividualiseerd - er zijn meer dan 1000 varianten.
          Ook Levi’s probeert aan de nivellerende wurggreep van de massamarketing te ontkomen. In steeds meer Levi´s Stores worden jeans met behulp van een 3-D body scan en een stoombad in 40 minuten aangemeten. Financiële dienstverleners zoals banken en verzekeraars, bieden meer en meer diensten en producten aan die zijn toegesneden op de individuele wensen van klanten, zonder dat de onderliggende administratieve processen veel moeten worden aangepast.

          Nu ook toegang tot alle vragen en antwoorden?


          Schrijf gratis in
          • Al lid? Log hier in om bij alle vragen de antwoorden te zien.
          • Nog geen lid? Maak dan hier een account aan en ontvang:
            - exclusief toegang tot alle vragen en antwoorden!
            - direct 25% korting op ebooks
          Of liever alles over dit onderwerp in een ebook? Kijk dan hieronder.

          Terug naar vragenlijstTerug naar vragenlijst

          Auteurs

          • Bernard van den Berg Ik heb een vraag
            Bernard van den Berg heeft zo'n 40 jaar expertise in het reclame- en marketingvak. Adviseerde auto-, bus- en fietsfabrikanten, voedingsmiddelenproducenten, touroperators, banken en verzekeraars, serviceproviders, franchise- en retailorganisaties, lokale en centrale overheden, actiegroepen en...

          Marketingvarianten

          Marketingresearch

          Marketingstrategie

          Productbeleid

          Promotie


          Auteurs

          • Bernard van den Berg Ik heb een vraag
            Bernard van den Berg heeft zo'n 40 jaar expertise in het reclame- en marketingvak. Adviseerde auto-, bus- en fietsfabrikanten, voedingsmiddelenproducenten, touroperators, banken en verzekeraars, serviceproviders, franchise- en retailorganisaties, lokale en centrale overheden, actiegroepen en...

          Gratis toegang


          Heeft u al een account? Log dan hier in.

          Inloggen in "Mijn TQL"




          Heeft u nog geen account? Klik hier om een account aan te maken


           

          Nieuwsbrief Artikelen



          Op de hoogte blijven van de nieuwste onderwerpen en update's van TQL?
          Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief. 
          Eerder verschenen artikelen vindt u onder Nieuws
          Op zoek naar een passende opleiding?
          Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  

          TQL Tweets