Bezig met laden...

          X

          Werving & selectie

          18. Waar letten sollicitanten op in een procedure?

          Een sollicitant is ook een (toekomstige) consument en elke ervaring met uw bedrijf, ook die via een sollicitatieprocedure, beïnvloedt het imago van uw merk. De ervaring van een sollicitant met een werkgever en de sollicitatieprocedure (ook wel: ‘Candidate Experience’) blijkt vooral afhankelijk van de punctualiteit en de flexibiliteit van de werkgever en niet zozeer van doorlooptijden. Door het nakomen van afspraken wordt een vertrouwensrelatie opgebouwd.
          Een tweede belangrijke factor is de afwikkeling: probeer elke afwijzing toe te lichten en tips te geven voor verbetering.  Bij grote aantallen sollicitanten is het ondoenlijk om persoonlijk af te wijzen, maar er zijn technisch gezien oplossingen, door bijvoorbeeld in een Applicant Tracking System (ATS) opties te standaardiseren en vervolgens aan te vinken waarmee redenen van afwijzing worden gecombineerd met tips en deze automatisch terug te laten komen in een afwijzingsbrief of e-mail. Voeg een telefoonnummer toe en/of mailadres voor meer toelichting.

          Nu ook toegang tot alle vragen en antwoorden?


          Schrijf gratis in
          • Al lid? Log hier in om bij alle vragen de antwoorden te zien.
          • Nog geen lid? Maak dan hier een account aan en ontvang:
            - exclusief toegang tot alle vragen en antwoorden!
            - direct 25% korting op ebooks
          Of liever alles over dit onderwerp in een ebook? Kijk dan hieronder.

          Terug naar vragenlijstTerug naar vragenlijst

          Auteurs

          • drs. Mecheline Klijs Ik heb een vraag
            Mecheline Klijs (‘67) is partner bij Dikker | Klijs Organisatieadviseurs. Na haar studie bedrijfskunde (RuG) en een aanvullende postdoctorale opleiding als organisatieadviseur bij het Sioo heeft zij uitgebreide ervaring opgedaan in verschillende HR rollen, in zowel profit als non profit organisaties. In...
          • drs. Jacco van den Berg Ik heb een vraag
            Om medewerkers en organisaties beter te laten functioneren richtte Jacco van den Berg in 2000 Van den Berg Training & Advies op. Hij stelt dat het succes van organisaties bepaald wordt door de persoonlijke en professionele ontwikkeling van haar medewerkers en zet hiervoor de volgende interventies...

          Voorbereiding, wervingsprocedure en planning

          Sollicitatiecodes en wetgeving

          Selectie en testen


          Auteurs

          • drs. Mecheline Klijs Ik heb een vraag
            Mecheline Klijs (‘67) is partner bij Dikker | Klijs Organisatieadviseurs. Na haar studie bedrijfskunde (RuG) en een aanvullende postdoctorale opleiding als organisatieadviseur bij het Sioo heeft zij uitgebreide ervaring opgedaan in verschillende HR rollen, in zowel profit als non profit organisaties. In...
          • drs. Jacco van den Berg Ik heb een vraag
            Om medewerkers en organisaties beter te laten functioneren richtte Jacco van den Berg in 2000 Van den Berg Training & Advies op. Hij stelt dat het succes van organisaties bepaald wordt door de persoonlijke en professionele ontwikkeling van haar medewerkers en zet hiervoor de volgende interventies...

          Gratis toegang


          Heeft u al een account? Log dan hier in.

          Inloggen in "Mijn TQL"




          Heeft u nog geen account? Klik hier om een account aan te maken


           

          Nieuwsbrief Artikelen



          Op de hoogte blijven van de nieuwste onderwerpen en update's van TQL?
          Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief. 
          Eerder verschenen artikelen vindt u onder Nieuws
          Op zoek naar een passende opleiding?
          Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  

          TQL Tweets