Bezig met laden...

          X

          Medewerkersonderzoek

          14. Wat zijn de verschillende dimensies van tevredenheid?

          Medewerkers kunnen op verschillende gebieden tevreden of ontevreden zijn. En die tevredenheid op een bepaald gebied kan –afhankelijk van waar de medewerkers persoonlijk meer waarde aan hechten – veel of weinig invloed hebben op het algehele beeld van de arbeidsbeleving. Als je bijvoorbeeld ontevreden bent over beloning maar tevreden over arbeidsomstandigheden en collega’s, dan kun je over het algemeen toch heel tevreden zijn als je – bewust of onbewust – meer waarde hecht aan een fijne werkomgeving dan aan materiële vergoeding. Binnen een goed medewerkersonderzoek worden daarom meerdere tevredenheidsgebieden bevraagd. Vervolgens wordt berekend welke invloed de tevredenheid of ontevredenheid over een bepaald tevredenheidsgebied heeft op de arbeidsbeleving en het werknemerschap van de medewerkers.

          Nu ook toegang tot alle vragen en antwoorden?


          Schrijf gratis in
          • Al lid? Log hier in om bij alle vragen de antwoorden te zien.
          • Nog geen lid? Maak dan hier een account aan en ontvang:
            - exclusief toegang tot alle vragen en antwoorden!
            - direct 25% korting op ebooks
          Of liever alles over dit onderwerp in een ebook? Kijk dan hieronder.

          Terug naar vragenlijstTerug naar vragenlijst

          Auteurs

          • Guido Heezen Ik heb een vraag
            Guido Heezen is ondernemer, HR-trendwatcher en oprichter van Effectory (marktleider in klanten- en medewerkersonderzoek),. Hij is de initiator van de Beste werkgever awards. Hij is auteur van de boeken ‘Winnen met uw medewerkers’ en ‘De kracht van Feedback’ en hij is een...

          Thema's


          Auteurs

          • Guido Heezen Ik heb een vraag
            Guido Heezen is ondernemer, HR-trendwatcher en oprichter van Effectory (marktleider in klanten- en medewerkersonderzoek),. Hij is de initiator van de Beste werkgever awards. Hij is auteur van de boeken ‘Winnen met uw medewerkers’ en ‘De kracht van Feedback’ en hij is een...

          Gratis toegang


          Heeft u al een account? Log dan hier in.

          Inloggen in "Mijn TQL"




          Heeft u nog geen account? Klik hier om een account aan te maken


           

          Nieuwsbrief Artikelen



          Op de hoogte blijven van de nieuwste onderwerpen en update's van TQL?
          Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief. 
          Eerder verschenen artikelen vindt u onder Nieuws
          Op zoek naar een passende opleiding?
          Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  

          TQL Tweets