Gratis toegang



Home Vakexperts Bernard van den Berg

Question Library Auteurs

Bernard van den Berg

Bernard van den Berg

marketingconsultant en publicist
Bernard van den Berg heeft zo'n 40 jaar expertise in het reclame- en marketingvak. Adviseerde auto-, bus- en fietsfabrikanten, voedingsmiddelenproducenten, touroperators, banken en verzekeraars, serviceproviders, franchise- en retailorganisaties, lokale en centrale overheden, actiegroepen en welzijnsorganisaties, uitgevers, brancheorganisaties en ICT-bedrijven. Richt zich de laatste jaren op het helpen van ondernemers  en managers bij het ontwikkelen, schrijven en implementeren van effectieve marketing- en businessplannen. Alles begint immers met een goed plan.
 
Schreef als columnist en publicist voor o.a. DIT Reismanagement (Reed Business), Recreactie - vakblad voor de recreatieondernemer (RECRON), SalesManagement (v.h. Kluwer), Consumenten-reisgids (Consumentenbond) en VVP - vakblad voor Financiële Dienstverleners (Nijgh Periodieken). Levert bijdragen aan The Question Library en Indicator (management-portalen). Was jurylid van de Financial Marketing Award. Is ghostwriter, speechschrijver en sparringpartner van CEO’s, bestuurs-voorzitters, DGA’s, directeuren en managers.

 


Vraag het de expert



In januari 2014 publiceerde hij het e-boek:

Van A tot ZZP, Het ultieme ondernemersboek voor wie klein wil beginnen.



Het aantal zelfstandigen zonder personeel is de afgelopen jaren spectaculair gegroeid; het nadert nu de 900.000. En elke zzp’er is ook ondernemer in een one-man-band waarin functies succesvol moeten worden gecombineerd, van administratie tot in- en verkoop.

Voor de meeste startende, doorstartende of gevestigde zzp’ers schuilt het succes in een heldere visie. En realistische doelstellingen. In een ondernemingsplan waar de bank of private investeerders enthousiast van worden. En niet te vergeten: in creatieve marketing en reclame waarmee vraag wordt gecreëerd en naam wordt gevestigd. Alle zaken die voor een zelfstandig ondernemerschap van belang zijn komen van a tot z aan bod. Dit abecedarium levert kennis én inspiratie, zodat elke zzp’er succesvol als ondernemer van start kan.

Bernard van den Berg schreef dit praktische boek vanuit ruim 40 jaar ervaring als marketingconsultant en publicist. Hij helpt ondernemers en managers bij het ontwikkelen, schrijven en implementeren van effectieve marketing-en businessplannen. Ook is hij ghostwriter, speechschrijver en sparringpartner van CEO’s, bestuurs-voorzitters, DGA’s, directeuren en managers.

© 2014 Bernard J. Van den Berg
MEDEM Publishing

Onderwerpen


Ebooks

Gratis toegang



Heeft u al een account? Log dan hier in.

Q&A overzicht

Nieuwsbrief Artikelen



Op de hoogte blijven van de nieuwste onderwerpen en update's van TQL?
Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief. 
Eerder verschenen artikelen vindt u onder Nieuws
Op zoek naar een passende opleiding?
Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  
Liever online een cursus volgen? Ontvang minimaal 10% korting op alle online cursussen van Icademy.
©2017 - The Question Library
De auteursrechten van alle onderwerpen in de databank berusten bij The Question Library/MEDEM Publishing. Het is niet toegestaan om de informatie op enigerlei wijze te vermenigvuldigen of aan derden ter beschikking te stellen zonder schriftelijke toestemming van de uitgever.