Bezig met laden...

          X

          Wallets, voice en platforms

          5 trends in e-commerce

          e-commerce, wallet, smartphone, voice search, platform, data, AI
          E-commerce blijft maar groeien, niet enkel in de decembermaanden, het aantal bestellingen via webshops neemt overall toe. Vijf trends en ontwikkelingen in dit vakgebied in het vizier.

          In 2020 zullen de volgende trends zichtbaar zijn: 

          Wallet payment
          Wallet payment, zoals bijvoorbeeld via Apple Pay dat dit jaar in Nederland werd geintroduceerd, is trending en steeds meer banken maken het mogelijk. Voor veel klanten isbetalen met een smartphone ideaal, omdat hij geen bankpassen meer bij zich hoeft te hebben. Naast de wallet van Apple zijn er meer online wallets die bedoeld zijn om veilig online betalingen uit te voeren, zoals Paypal. Veel consumenten vinden dit een veilig idee, want op die manier hoeven bankgegevens niet online verstuurd te worden.

          Personalisatie
          Onder het motto "iedereen vindt het fijn om persoonlijk aangesproken te worden" kunnen webshops hun omzet vergroten. Betrokkenheid tonen en inspelen op klantbehoeften is dé manier om individuele consumenten te binden. Wie in deze markt wil overleven moet verwachtingen van klanten overtreffen. Data kan worden ingezet om personalisatie toe te passen.

          Voice search en conversational commerce
          Steeds meer consumenten hebben een spraakassistent in huis en shoppen met voice search gaat steeds grotere vormen aannemen. Veel producten wil je misschien zien voordat je ze koopt, maar het oriënteren gebeurt al meer via de spraakassistent.

          Bovendien levert elke smartphone inmiddels een voice assistent. Voice search zal ook daarom steeds belangrijker worden, net als conversational commerce: de interactie tussen consumenten en winkels via chatberichten en voice. Vaak worden deze gesprekken gevoerd met een slimme computer en een groot aantal chatprogramma’s werkt er al mee.

          Automatisering
          Dagelijks ontstaan er nieuwe mogelijkheden om processen slimmer in te richten en automatiseren. Artificial Intelligence neemt steeds meer processen over en de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. 

          Platform-economie blijft groeien
          Één platform waarop de consument alles vindt wat hij zoekt is belangrijk. In plaats van het aanbod komt de vraag centraal te staan. Het maakt de keuze uit verschillende aanbieders die op één platform worden gepresenteerd, mogelijk en gemakkelijk. Airbnb, Uber en Booking.com zijn hiervan de voorbeelden.


          Redactie TQL 

          Illus.(cc): kroe

          Ebooks


          Gratis toegang


          Heeft u al een account? Log dan hier in.

          Inloggen in "Mijn TQL"




          Heeft u nog geen account? Klik hier om een account aan te maken


           

          Nieuwsbrief Artikelen



          Op de hoogte blijven van de nieuwste onderwerpen en update's van TQL?
          Schrijf u dan hier in voor de nieuwsbrief. 
          Eerder verschenen artikelen vindt u onder Nieuws
          Op zoek naar een passende opleiding?
          Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  

          TQL Tweets