Tijdens de training Klantgericht verkopen in de detailhandel leer je wat echte aandacht voor je klant inhoudt en oplevert. Van begroeting tot aankoop. Van open staan voor klachten tot relatiebehoud.
Kun jij je goed inleven in de wensen van je mondige en kritische klant en kun je hem of haar een actief advies geven? Hoe belangrijk is jouw klant voor je, en hoe laat je dat nou eigenlijk merken? Als jij de concurrentie altijd een stap voor wilt blijven, dan moet je jouw invloed als verkoper aanwenden. Dat behandelen we in deze training. Je leert dat jij als verkoper erg veel invloed hebt en dat je die persoonlijke invloed op een effectieve manier kunt benutten. In de training komen verschillende onderwerpen aan bod zoals: Interesse in je klant, waar blijkt dat uit? Succesbepalende factoren, aandacht voor de klant, begroeten en aanspreken. Overtuigen of verkopen? Weten door vragen, klantgericht overtuigen, meedenken en bijverkoop. Omgaan met weerstand en bezwaren. Voorkomen van en omgaan met klachten, interesse biedt kansen, relatiebehoud. De training is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel die hun klantgericht optreden in de winkel willen versterken en betere verkoopresultaten willen behalen.
Deze opleidingen worden u aangeboden in samenwerking met Springest
Zoek binnen opleidingen