Bezig met laden...

          X

          Opleidingen - Contentmanagement - Dag bij SRM

          Contentmanagement - Dag



          • InstituutSRM
          • SoortKlassikaal
          • Totale lesduur2 dagen
          • Kosten€1.109 excl. BTW
          • Max deelnemers15
          • Regio'sZwolle
            Utrecht
            Rotterdam
            Eindhoven
            Amsterdam

          Gratis brochure

          Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online content, zoals webredacteuren, contentmanagers, tekstschrijvers, copywriters, communicatieprofessionals en...

          Hoe waarborg je de actualiteit, consistentie en kwaliteit van online content? En op welke wijze coördineer je de redactietaken binnen je organisatie? Op welke manier houd je rekening met de kenmerken van de verschillende online media? De training Contentmanagement biedt je dé online en offline vaardigheden en tools die je hiervoor nodig hebt. Manage de contentorganisatie en bepaal de richtlijnen binnen digitale processen. Leer meer over webstatistieken, usability, promotie en eindredactie van een site.


          Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Contentmanagement' van SRM.

          Onder begeleiding van enthousiaste praktijkdocenten ga je concreet aan de slag. Je werkt zelf een aantal opdrachten uit, zodat je leert toepassen wat contentmanagement voor jou en je organisatie kan betekenen. De nieuwe inzichten pas je direct toe in je werk. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot onze online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie. Bovendien kun je via de leeromgeving communiceren met je medestudenten en docent.

          In deze training verdiep je je in trends in contentmanagement en onderzoek je de huidige contentstrategie van je organisatie. Je brengt een rolverdeling aan, waardoor iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Je maakt een contentkalender waarin je de campagnes vastlegt, maar ook de momenten die voor je doelgroep van belang zijn. Zo kun je daar meteen op aanhaken en toon je dat je organisatie kennis heeft van het vakgebied. Daarnaast maak je kwaliteit bespreekbaar. Je spreekt verwachtingen uit en onderzoekt hoe je de kwaliteit kunt bewaken. Kortom: je leert wat je kunt doen om de content in je organisatie zo goed mogelijk in banen te leiden en de uitingen tot een succes te maken.
          De volgende onderwerpen komen aan bod:

          o Trends in contentmanagement
          o Doelgroep en doelstelling vastleggen
          o Hoe staat het met jouw contentstrategie?
          o Contentmanagementstrategie
          o Inzicht in het herkennen van kwaliteit
          o Ownership contentmanagement
          o Opzetten contentaudit
          o Waar zitten knelpunten in beheer van content?
          o Waar liggen kansen om beheer van content te verbeteren?
          o Webredactie aansturen en managen
          o Benoemen en invullen van rollen
          o Vastleggen workflow
          o Opstellen contentmatrix
          o Contentmanagementsystemen (CMS)
          o Webstatistieken en usability

          2 dagen

          Trainingen

          SRM-TCOM|Contentmanagement

          Gratis toegang


          Heeft u al een account? Log dan hier in.

          Inloggen in "Mijn TQL"




          Heeft u nog geen account? Klik hier om een account aan te maken

          Deze opleidingen worden u aangeboden in samenwerking met Springest

          Zoek binnen opleidingen


          Opleidingen


          Op zoek naar een passende opleiding?
          Kies uit ruim 25.000 opleidingen, trainingen en cursussen.  

          TQL Tweets