Een stokpaardje berijden?

In organisaties zijn er altijd mensen die erin slagen een project waar niemand meer in gelooft toch elke keer weer van budget te voorzien. Soms gebeurt dat in het geheim en noemt men dat wel ‘bootlegging’ naar het illegaal stoken van drank tijdens de drooglegging in Amerika. De aramidevezel van Akzo (Twaron) is hieruit voortgekomen. Misschien is het beter om dat als ‘vrijdagmiddagproject’ te legaliseren en ontwikkelaars toe te staan 5 tot 10 procent van hun uren te besteden aan projecten waar ze zelf helemaal in geloven. De post-it’s van 3M zijn hieruit voortgekomen. Soms maken de stokpaardjes van de baas gewoon deel uit van de innovatieportfolio en krijgen ze middelen ‘omdat ik erin geloof’; en als de directeur-eigenaar dat zegt en hij wil niet luisteren? Ach, het is zijn geld en zolang hij het bedrijf (en uw werkgelegenheid) er niet mee in gevaar brengt….
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 245 vragen en antwoorden over Innovatie organiseren.