Wat zijn belangrijke taken van een demand organisatie?

De belangrijkste taken zijn:
  • Bewaken van de prestaties van de leverancier per contract;
  • Aansturen van de uitvoering van het contract (beoordelen, facturatie,instructies etc,);
  • Borgen van de noodzakelijke (inhoudelijke) kennis om de prestaties van de leverancier te kunnen beoordelen (competence center);
  • Zorg dragen voor een adequate en effectieve relatie met de leverancier;
  • Bewaken dat de beoogde voordelen van de afgesloten contracten ook daadwerkelijk gerealiseerd worden (business cases);
  • Monitoren van veranderende behoeften in de organisatie en veranderingen in de (externe) omstandigheden en de relevante consequenties vaststellen en vertalen naar benodigde veranderingen in het contract en de relatie;
  • Leveranciers periodiek beoordelen (vendorrating) of zij aan de eisen blijven voldoen, hun positie in de markt handhaven, inspelen op nieuwe ontwikkelingen et cetera.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 228 vragen en antwoorden over Outsourcing.