Wat spreken we af over de acceptatie na oplevering van een outsourcinsproject?

Het is van belang een duidelijk ijkpunt overeen te komen aan het eind van de transitiefase, voorafgaand aan een go/no-go beslissing om met de ongoing service fase te starten. Alvorens groen licht wordt gegeven voor de ongoing service fase, test de opdrachtgever grondig of het verantwoord is om de verantwoordelijkheid over te dragen aan de insourcer. Als de outsourcer meent dat zulks in verband met ernstige gebreken nog niet opportuun is, wordt (afhankelijk van wat partijen daarover hebben afgesproken) de insourcer bijvoorbeeld twee keer in de gelegenheid gesteld om de gebreken te herstellen. Indien dit herstel niet succesvol is en er sprake blijft van ernstige gebreken die het bedrijfsmatig onverantwoord maken om door te gaan, moet de opdrachtgever het recht kunnen uitoefenen om de overeenkomst te ontbinden.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 228 vragen en antwoorden over Outsourcing.