Wat moet er in een service level agreement geregeld worden?

In een service level agreement staat onder andere:
  1. Doel, scope en omschrijving van de te leveren diensten
  2. Een kwantitatieve specificatie van de kwaliteitsvereisten aan de te leveren diensten en hoe de kwaliteit wordt vastgesteld en beoordeeld;
  3. De data die partijen met elkaar moeten uitwisselen, format, validiteit, tijdstippen;
  4. De wederzijdse assistentie die partijen elkaar moeten leveren om problemen op te lossen;
  5. Een opsomming van gezamenlijke verbeteringsacties met een specificatie welk resultaat die op welk moment bij welke van de partijen moeten opleveren;
  6. De prijs van diensten, voor standaarddiensten, extra diensten, prijzen voor afwijkende dienstverlening;
  7. Bonus/malus regelingen in geval van het niet nakomen van afspraken in termen van tijdigheid, volledigheid, juistheid e.d.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 186 vragen en antwoorden over Shared service centers.