Uitgangspunten voor externe communicatie: gezond verstand

Gebruik van gezond verstand betekent:
  • 'Perceptie is realiteit'. Binnen online netwerken zijn de grenzen tussen prive en publiek, tussen persoonlijk en professioneel vaak vaag. Laat daarom expliciet zien namens wie u en vanuit welke expertise u schrijft.
  • Voeg waarde toe. help eeen ander met een probleem of een antwoord op een vraag. Bedenk dat het om (echte) communicatie gaat. Vorm een publiek door berichten te plaatsen die tot reageren uitnodigen en blijf dat doen. Verbreed de dialoog door anderen dieo ver hetzelfde onderwerp schrijven er bij te betrekken en stimuleer het delen van informatie.
  • 'Keep it cool': er is een dunne lijn tussen een zakelijk debat en een onplezierige serie reacties. Wees voorzichtig en respectvol.
  • Is het niet zo gelopen als u wilde? Als u een fout maakt, wees dan de eerste om dit toe te geven. Wees er snel bij als u een bericht of reactie corrigeert. Als u een eerder geplaatst blog wilt redigeren, geen probleem, mits u daarna aangeeft dat u dit heeft gedaan.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 11 vragen en antwoorden over Gedragscodes internet.