Recruitment - intake

Het werving- en selectieproces kent grofweg 3 fasen:

A. Intake
B. Search
C. Match

Elke fase is onderverdeeld in drie stappen.
   
Intake

a. opstellen functieprofiel 
b. opstellen advertentietekst(en)
c. selecteren wervingsinstrumenten/media + plaatsen advertenties 

De intakefase vergt ongeveer 1 à 2 weken doorlooptijd.
  • Gebruik voor de advertentietekst het ingevulde functieprofiel.
  • Sluit in de tekst en de lay-out aan bij het algemene communicatiebeleid en de huisstijl. Vergeet het logo niet;
  • Maak, afhankleijk van de functie gebruik van een mix aan media, zowel print als online. Gebruik online ook een combinatie van LinkedIn, een algemene vacaturesite met op het vakgebied gespecialiseerde sites. Kies bij print voor een korte advertentie in een lokale krant, in combinatie met plaatsing op een site. Online is goedkoper dan print en levert (even)veel kwalitatief goede exposure;
  • Vergeet (gratis!) plaatsing op de eigen bdrijfssite niet en denk ook aan de branchessite(s);
  • Laat iedereen in de organisatie weten dat er wordtgeworven: de aanbeveling van medewerkers is doorgaans betrouwbaar (gedeeld belang!) en erg kosteneffectief.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 5 vragen en antwoorden over Recruitment - stappenplan.