Tip 11: Schrijf regelmatig een blog

Naast de inzet van social media kunt u uzelf ook met een blog als expert in uw vakgebied presenteren. Ga bij het bedenken van een onderwerp altijd uit van het belang van de lezer; zij moeten er waardevolle informatie uit kunnen halen. Een klant is vooral op zoek naar informatie die iets toevoegt aan de beleving van uw product of dienst. Maak daarom ook onderscheid tussen nieuwsberichten en blogs. U kunt prima een nieuwsbericht wijden aan een nieuwe samenwerking met een klant, maar blogs zijn er in principe niet voor bedoeld om de lezer te overtuigen van de kwaliteit van de producten of diensten die u aanbiedt, een blog is geen advertentie.
Vaak lenen nieuwe ontwikkelingen zich uitstekend voor het schrijven van een blog, waarin u uw mening kunt delen met de doelgroep. Door slim gebruik te maken van SEO dragen zakelijke blogs er uiteindelijk ook aan bij dat u online beter vindbaar wordt.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 53 vragen en antwoorden over SEO-tips.