Misvatting: Metaomschrijvingen hebben enorme invloed op de rangorde van zoekresultaten

Metaomschrijvingen zijn HTML-instrumenten die de inhoud van webpagina’s samenvatten. Ze zijn zichtbaar op de pagina’s waar bv. Google de zoekresultaten toont, waar ze als korte omschrijving bij de URL staan. Het is dus zinnig dat het zoekalgoritme van Google deze metaomschrijvingen meeneemt om te bepalen welke site het meest aan de zoekvraag beantwoordt, toch? Nou, nee.
In 2009 kondigde Google aan dat metaomschrijvingen (en meta keywords) geen rol (meer) spelen bij de zoekresultaten. Dat betekent niet dat ze niet indirect van belang zijn voor SEO, integendeel. Metaomschrijvingen geven een belangrijke kans om een site te onderscheiden van andere en bezoekers te overtuigen van de waarde van uw webpagina’s. Een relevante en boeiende metaomschrijving kan het essentiële verschil betekenen tussen een zoeker die naar uw site navigeert of naar die van een ander.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 53 vragen en antwoorden over SEO-tips.