Misvatting: SEO en inbound marketing gaan niet samen

Integendeel: inbound marketing* en SEO zijn net zo met elkaar verbonden als spaken (SEO) in een wiel (inbound marketing).
Inbound marketing richt zich op de evolutie van prospects in personen die met uw bedrijf zaken willen doen. Het omvat een breed palet aan methoden en middelen, zoals het produceren van waardevolle content (whitepapers, ebooks, blogs, video infographics), het verbeteren van conversie (de ‘koopimpuls’), het slim delen van content via internet en social media.
SEO is een vergelijkbare marketingtool die de zichtbaarheid van een bedrijf en het daaruit voortkomende internetverkeer wil verbeteren. Als je de vier fasen van inbound maketing bekijkt – Attract, Convert, Close en Delight - , dan is SEO vooral relevant voor de eerste fase, het leiden van de juiste personen naar uw site.

*) Inbound marketing is een vorm van pull-marketing, waarbij via internet potentiële klanten worden aangetrokken. inbound staat tegenover outbound (‘push’), waarbij bij de laatste het initiatief bij de organisatie i.p.v. de mogelijke klant ligt.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 53 vragen en antwoorden over SEO-tips.